DPF (Dizel Partikül Filtre) dizel araçlarda yakıtın yanması sonucu ortaya çıkan zararlı gazları temizleyerek dışarı atmak için tasarlanmış ve araçların egzoz sistemine bağlı olarak çalışan bir emisyon sistemidir. Her ne kadar DPF motordan gelen zararlı gazları emile ettikten sora dışarıya atmaya çalışsa da %80 başarılı olmakta ve geriye kalan %20lik kısım araçlarda belirli bir kilometre ’den sonra tıkanmakta ve göstergede ikaz lambası olarak sürücüyü uyarlamaktadır. Araç üreticileri bu parçayı tıkandığı dönemlerde DPF içerisindeki kül miktarını temizlemek amacı ile araçlara Partikül Filtre Rejenerasyonu yapmaktadır fakat buda kalıcı bir çözüm değildir, ortalama 30.000 Km sonra araçlar yeniden DPF Lambası yakmaktadır. DPF rejenerasyonu araçlarda birkaç sefer yapıldıktan sonra yapılamaz hale geldiğinde bu parçanın değiştirilmesi gerekmektedir. Bununda masrafı bir hayli fazladır.

Çıkartılmasındaki Faydaları

Enjektör memeleri rejenerasyon anında oluşan yüksek yakıt basıncından etkilenir. Aracınız ne kadar çok rejenerasyon yaparsa enjektör memeleri o kadar hasar görür. DPF iptali sonrasında aracınız bir daha rejenerasyon yapmaz. Bu sayede enjektör ömrü uzar.

Gerçekleşen her rejenerasyon için yaklaşık 2 litreden fazla mazot harcanır. Eğer aracınız aktif rejenerasyon sistemini açmışsa araç sürekli olarak rejenerasyon yaptığı için bu miktar çok daha yüksek olur. Çünkü aracınız düzenli olarak rejenerasyon yapar. DPF iptalinin ardından bir daha rejenerasyon yapılmayacağı için yakıt tüketiminiz düşer.

Aracınızın rejenerasyon anında ürettiği normalin üzerindeki ısı, motorun çeşitli bölümlerine uzun süre maruz kalırsa hasar verir. Hasar gören parçalar DPF’nin iptal edilmesinin ardından aracın dizel partikül filtresinden yayılan ısılara maruz kalmayacağı için ömürleri uzamış olur.

Bazı araçlarda rejenerasyon anında enjektörlerden çıkan fazla mazot piston tepesinden yağ karteline sızar. Motor yağının yükselmesi yağın kalitesini düşürür. DPF iptalinin ardından yağ yükselme sorunu tamamen ortadan kalkar.

DPF iptali için yapmamız gereken işlem ise öncelikle aracın mevcut yazılımından Partikülü kapatmaktır. Bu işlemi gerçekleştirebilmek için aracın ECU’su üzerindeki yazılım bilgisayara çekilir ve ardından dosya üzerinde düzenlemeler yapılır. Düzenlenen dosya ise tekrar araca yüklenir. Bu işlemin ardından partikülü iptal edilen aracın eksoz kısmındaki partikül filtre iptal edilir. Bu işlem hem araca zarar vermez, motor ömrünü uzatır, hem de arıza lambası, çekiş problemi gibi kusurlar ortadan kalkar.